Utrechtse Rugby Club zoekt een supercoach voor de dames!

Met ca. 570 leden is de Utrechtse Rugby Club één van de grootste rugbyclubs van Nederland. Een ambitieuze en nog steeds groeiende club die op zoek is naar versterking van haar technische staf.

Voor het damesteam zoeken we een gemotiveerde hoofdcoach. Het team loopt qua leeftijd uiteen (18- 40 jaar) en bestaat uit een combinatie van ervaren dames die uit de ereklasse komen en nieuwe speelsters.

We zijn dus op zoek naar een coach die uitdagende trainingen kan geven aan een groep speelsters waarbij het niveauverschil groot is.

Naast de spel- en conditietraining is dit team op zoek naar mentale begeleiding. Op het veld spelen zij conditioneel gezien makkelijk een wedstrijd uit, maar zijn zij mentaal vaak zelf hun grootste tegenstander. Daarom zoeken we voor dit team een coach die ideeën heeft over het trainen op verschillende vlakken. Maar het is ook zeker mogelijk om hier (externe) professionals voor in te schakelen.

Voor deze positie is een vergoeding beschikbaar afhankelijk van jouw profiel. Heb jij interesse in deze positie, of wil je in dit kader meer weten over onze plannen voor komend seizoen, over de mogelijkheden (vergoeding, opleiding en reiskosten) en/of de Utrechtse Rugby Club? Stuur een mailtje naar Mathilde@utrechtserugbyclub.nl

Profiel van de ideale kandidaat:

• is in bezit van opleiding World Rugby Coach 2(of iets vergelijkbaars);
  • is beschikbaar op dinsdag- en donderdag avond en de zondagen;
  • heeft ervaring met training geven / coachen bij een rugbyclub;
  • communiceert gemakkelijk en eerlijk met spelers, begeleiding en overige betrokkenen;
  • heeft goede didactische vaardigheden;
  • is ambitieus en heeft voldoende oog voor de verenigingsstructuur / -cultuur waarin prestatie en plezier samen op gaan;
  • toont betrokkenheid bij de hele vereniging.