Contributie seizoen 2023-2024

Op het moment dat je lid wordt bij URC, ga je een lidmaatschap aan voor een heel seizoen. Dit contributiebedrag wordt automatisch afgeschreven per jaar, halfjaar, per kwartaal (met toeslag van € 5) of per maand (met toeslag van € 10). De incasso per maand loopt van augustus tot juni. Het lidmaatschap wordt dus in 10 maanden geïncasseerd. Jouw geboortejaar bepaalt in welke categorie je speelt en daarmee de hoogte van het contributiebedrag (zie de tabel hieronder).
Ieder lid ontvangt een factuur per mail met daarin het overzicht van de contributie met de eventuele kortingen en de termijnen.
Bij incasso via Ideal rekenen wij €1 per transactie.

Lidmaatschap wijzigen of opzeggen

Als je geen lid meer wilt zijn van URC, kun je maar op één manier je lidmaatschap opzeggen: per e-mail naar leden@UtrechtseRugbyClub.nl

Er zijn twee momenten om je lidmaatschap bij URC te beëindigen:

• Vóór 28 december van het lopende seizoen, dan hoef je de tweede helft van het seizoen niet te betalen;
  • Vóór 25 mei van het lopende seizoen, d.i. vóór het einde van het seizoen.
Opzeggen doe je dus niet per app, niet via je trainer en ook niet via je teammanager. URC accepteert alleen een mail naar de ledenadministratie. Zo is er geen discussie over de verantwoordelijkheid. Jij bent namelijk zelf verantwoordelijk voor wijzigingen of opzeggingen.

Lidmaatschap Rugby Nederland

Als je rugbywedstrijden wilt spelen, moet je ook lid worden van Rugby Nederland (RN). Hiervoor moet je bondscontributie betalen aan URC, die het bedrag betaalt aan RN. De bondscontributie wordt in één keer afgeschreven, vóór de start van het nieuwe seizoen, of zodra je lid bent geworden.

Contributie seizoen 2022-2023

U-pas

tot 100%

Nieuwe leden/Introductieperiode

Nieuwe leden zonder ervaring volgen een introductieperiode van zes weken. Voor deze introductieperiode betaalt men apart. Wij noemen dit de introductiecursusTegen het einde van de introductieperiode wordt gevraagd of men lid wil worden. Als men lid wil worden dan gaat het nieuwe lid contributie betalen. De startdatum van het lidmaatschap is de begindatum van de introductieperiode. De introductiecursus wordt vervolgens in korting gebracht op het lidmaatschap.

Tientjesleden/Clubfunctionaris

Bestuursleden en bondsvrijwilligers, zoals bijvoorbeeld gecertificeerde trainers en scheidsrechters, moeten minimaal als tientjeslid bij RN geregistreerd zijn. URC betaalt deze contributie aan de bond.

• Een lid met de status ‘tientjeslid’ is lid van Rugby Nederland maar niet speelgerechtigd.
  • Verenigingen zijn verplicht om belangrijke clubfunctionarissen zoals voorzitter, penningmeester, secretaris, wedstrijdsecretaris, beheerder e-rugby, referees, coaches, trainers en teammanagers minimaal als ‘tientjeslid’  te registreren bij RN.
  • Indeelbare scheidsrechters moeten minimaal lid van de vereniging en van RN zijn;
  • Een lid met tenminste de status ‘tientjeslid’ kan een opleiding volgen, georganiseerd door RN, uitgezonderd de Gamecoach en Coach 1 opleiding.

Kortingsregels URC

Voor de leden van URC zijn een paar kortingsregels van toepassing. Het lid is zelf verantwoordelijk om de korting aan te vragen. Ieder seizoen moet het lid de korting aanvragen.

1. Studenten: 25% korting op clubcontributie
De korting geldt alleen als het lid een geldige studentenkaart voor het betreffende seizoen kan laten zien. De korting betreft een korting op de clubcontributie en wordt verwerkt met de incasso.

2. Gezinskorting: 25 % korting op de clubcontributie
De gezinskorting geldt voor het tweede en volgende lid. De hoogste contributie van het gezin moet volledig worden betaald. Er wordt geen korting op korting gegeven. Een gezin bestaat uit ouders met kinderen. De korting is bedoeld om het lidmaatschap van kinderen te stimuleren. Samenwoners vallen dus niet onder de regeling. De korting betreft een korting op de clubcontributie en wordt verwerkt met de incasso. Deze korting moet aangevraagd worden bij de penningmeester.

3. U-pas: tot 100% op de totale contributie.
Als men een geldige U-pas kan overhandigen heeft men recht op korting. URC probeert het hele bedrag te incasseren bij U-pas. Als dit niet lukt omdat het budget in Utrecht al besteed is, zal URC het resterende bedrag incasseren. Ieder seizoen moet het lid een geldige U-pas overhandigen.

Met het inschrijven bij de Utrechtse Rugby Club ga je akkoord met het huisreglement en heb je kennis genomen van het privacy beleid.

Membership and Contribution Utrechtse Rugby Club

In the table above you can find the fee for being a member of URC. We have discounts for students and families. The membership fee is a mix of fee for the club and fee for Rugby Netherlands/TouchNL. This fee allows you to participate in games and trainings and covers some insurance.

When you are a member we collect the fee on a monthly, quarterly, semi-annual or annual basis. For monthly and quarterly collection we charge an extra €10,- or €5,- resp. to cover administration.

If you want to end your membership at URC you must send a email to leden@utrechtserugbyclub.nl before the 28th of December or the 25th of May.

With signing in to the club you agree with the terms of our privacy statement and the house rules of our club.

When you are in doubt or have questions please send an email to the same address.