Introductiecursus

Zin om te komen rugbyen?

Volg een introductiecursus bij URC!

Senioren (18 jaar en ouder)

• 2x per seizoen start URC een introductiecursus
  • De eerstvolgende start januari 2024.
  • Zes weken lang geven ervaren trainers elke dinsdag- en donderdagavond van 20.00 tot 21.30 training
  • kosten voor de introductiecursus bedragen € 40.00
  • deelname hieraan verplicht je tot niets

Voor vragen over deze cursus zoals data, extra informatie of om je aan te melden voor de introductiecursus, stuur je een mailtje naar: Introductie@UtrechtseRugbyClub.nl. Vermeld hierin je naam en geboortedatum.

Onder leiding van ervaren en enthousiaste rugbytrainers leer je de basis van het rugbyspel. Maak je dus vooral geen zorgen als je geen of weinig rugbyervaring hebt! Vanaf de 6e introductieweek train je mee met de bestaande dames- of herenteams en breng je gelijk in de praktijk wat je geleerd hebt. Na iedere training drinken we een drankje aan de bar en kun je je nieuwe clubgenoten leren kennen.
De trainingen vinden plaats bij de Utrechtse Rugby Club op Sportpark Rijnvliet (Routebeschrijving).

Op onze Rugby Wiki pagina vind je een korte uitleg over het rugby spel.

Jeugd (tot en met 17 jaar)

De jeugdteams trainen op verschillende doordeweekse dagen in hun eigen categorie en spelen wedstrijden op zaterdag. Alleen de Guppen trainen op zaterdagochtend.

Voor slechts € 40,- kun je zes weken meetrainen. Tijdens deze periode leer je de basisvaardigheden van het rugbyspel. Hierna beslis je of je lid wil worden van URC.
Inschrijvingen gaan op basis van binnenkomst. De introductiecursus voor de jeugd start meestal na een schoolvakantie. Als je een mail stuurt naar jeugdleden@UtrechtseRugbyClub.nl krijg je meer informatie. Geef in de mail je naam of naam van je kind én het geboortejaar door, dan kunnen wij meteen zien in welke categorie je (kind) thuishoort en of er op korte termijn plek is.

Kijk voor de exacte trainingstijden op de jeugd teampagina.