Mini’s

Mini’s zijn 10 en 11 jaar (U12), geboren in 2012 en 2013. Zij spelen met 12 spelers in één team op een veld, dat in de breedte van het grote rugbyveld is uitgezet. Bij de mini’s leren spelers om op een vaste positie in het veld te spelen. Daarnaast maken de mini’s kennis in het spel met de 5-mans “contested” scrum, het kicken van de bal en de line-out.

Training en wedstrijd

De mini’s trainen 2x per week en spelen iedere zaterdagochtend 2 of 3 wedstrijden tegen andere teams uit district Midden en Noord/West. Er zijn tevens drie landelijke bondsdagen, waarop zij ook tegen teams buiten de genoemde regio’s spelen.
Er is nog geen competitie en de uitslagen worden niet centraal bijgehouden. Plezier en ontwikkeling staan voorop. Aan het eind van het seizoen is er een Landelijke Mini Dag.

Trainingen

Maandag | 18:45 – 20:00